Record Details

GRAPHIC VISUAL METHODS ON THE LESSONS OF JURISPRUDENCE USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title GRAPHIC VISUAL METHODS ON THE LESSONS OF JURISPRUDENCE USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
ГРАФИЧЕСКАЯ НАГЛЯДНОСТЬ НА УРОКАХ ПРАВОВЕДЕНИЯ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ
ГРАФІЧНА НАОЧНІСТЬ НА УРОКАХ ПРАВОЗНАВСТВА З ВИКОРИСТАННЯМ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
 
Creator Netyosov, Sergiy I.
 
Subject jurisprudence; graphic presentation; information and communication technologies; schemes; tables; definitions; competence
правоведение; графическая наглядность; информационно-коммуникационные технологии; схема; таблица; определение; компетентность
правознавство; графічна наочність; інформаційно-комунікаційні технології; схема; таблиця; визначення; компетентність
 
Description ICT offer new possibilities for using of graphic visual methods on the lessons of jurisprudence. The purpose of the article is a presentation of a workbook in a form of not completely filled definitions, tables and diagrams and manuals "Jurisprudence: definitions, tables and charts. Grade 10" in the form of electronic resource and presentation of methodical ways using the materials that are considered. It was found out that the work with using of visual methods can be arranged at any stage of the lesson and is focused on visual, mechanical and logical types of memory, it saves time during the lesson, it develops competence in written and oral legal speech, it improves the educational literacy, positively affects the forming of competencies, contributes to upbringing of a positive attitude to the law and the jurisprudence. Student is a subject of education.
ИКТ создают новые возможности для использования графической наглядности на уроках правоведения. Цель статьи – презентация рабочей тетради в форме не до конца заполненных определений, таблиц и схем, пособия «Правоведение: определения, таблицы и схемы. 10 класс» в форме электронного ресурса и представление методических подходов к использованию материалов, которые рассматриваются. Выяснено, что работа с наглядностью, которая предлагается, может быть организована на любом этапе урока, ориентируется на зрительную, механическую и логическую память, значительно экономит время на уроке, развивает компетентности письменного и устного представления юридической информации, совершенствует информационную грамотность, позитивно влияет на формирование компетентностей, способствует воспитанию положительного отношения к закону и праву. Ученик – субъект обучения.
ІКТ надають нові можливості для використання графічної наочності на уроках правознавства. Мета статті – презентація робочого зошита у формі не до кінця заповнених визначень, таблиць і схем, посібника «Правознавство: визначення, таблиці та схеми. 10 клас» у формі електронного ресурсу і представлення методичних підходів до використання матеріалів, які розглядаються. З’ясовано, що робота з наочністю, що пропонується, організовується на будь-якому етапі уроку, зорієнтована на зорову, механічну та логічну пам’ять, значно економить час на уроці, розвиває компетентності письмового й усного юридичного мовлення, вдосконалює інформаційну освіченість, позитивно впливає на формування компетентностей, сприяє вихованню позитивного ставлення до закону і права. Учень – суб’єкт навчання.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2012-03-15
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/624
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 27, No 1 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 27, No 1 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 27, No 1 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 27, No 1 (2012)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/624/475
 
Rights Copyright (c) 2012 Sergiy I. Netyosov
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0