Record Details

SYSTEMS OF EDUCATION ON MAINTENANCE OF EQUAL ACCESS TO QUALITY EDUCATION FOR LIFELONG LEARNING

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title SYSTEMS OF EDUCATION ON MAINTENANCE OF EQUAL ACCESS TO QUALITY EDUCATION FOR LIFELONG LEARNING
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СИСТЕМЫ ПО ОБЕСПЕЧЕНИЮ РАВНОГО ДОСТУПА К КАЧЕСТВЕННОМУ ОБРАЗОВАНИЮ В ТЕЧЕНИЕ ЖИЗНИ
ОСВІТНІ СИСТЕМИ ІЗ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РІВНОГО ДОСТУПУ ДО ЯКІСНОЇ ОСВІТИ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ
ОСВІТНІ СИСТЕМИ ІЗ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РІВНОГО ДОСТУПУ ДО ЯКІСНОЇ ОСВІТИ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ
 
Creator Bykov, Valeriy Yu.
Romashko, Ivan M.
 
Subject information and communication technologies; lifelong learning; open education; training environment; uniform educational space; global information space of education systems
информационно-коммуникационные технологии; образование в течение жизни; открытое образование; обучающая среда; единое образовательное пространство; глобальное информационное пространство систем образования
інформаційно-комунікаційні технології; освіта впродовж життя; відкрита освіта; навчальне середовище; єдиний освітній простір; глобальний інформаційний простір системи освіти
 
Description In the article the up-to-date situation of education is analyzed, the new model of education – open education which answers to the lifelong learning principles and aims and to actual requirements of society, considering the use of information and communication technologies in education is considered; creation and development of such phenomena as the open educational environment, which is based on principles of open education is analyzed, there are conceptualized and determined such terms as «uniform educational space» and «global information space of education systems».
Аннотация В статье анализируется современное состояние образования, рассматривается новая модель образования – открытое образование, которая отвечает принципам и целям образования в течение жизни и актуальным потребностям общества, учитывая использование информационно-коммуникационных технологий в образовании; проанализировано создание и развитие таких явлений как открытая образовательная среда, которая основывается на принципах открытого образования, концептуализуются и раскрываются понятия «единое образовательное пространство» и «глобальное информационное пространство систем образования».
У статті аналізується сучасний стан системи освіти, розглядається нова модель освіти – відкрита освіта, яка відповідає принципам та цілям освіти впродовж життя та нагальним потребам сучасності з огляду на використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті; проаналізовано створення та розвиток таких явищ, як відкрите навчальне середовище, що базується на принципах відкритої освіти, концептуалізуються та розкриваються поняття «єдиний освітній простір» та «глобальний інформаційний простір системи освіти».
У статті аналізується сучасний стан системи освіти, розглядається нова модель освіти – відкрита освіта, яка відповідає принципам та цілям освіти впродовж життя та нагальним потребам сучасності з огляду на використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті; проаналізовано створення та розвиток таких явищ, як відкрите навчальне середовище, що базується на принципах відкритої освіти, концептуалізуються та розкриваються поняття «єдиний освітній простір» та «глобальний інформаційний простір системи освіти».
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2010-08-19
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/87
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 8, No 4 (2008)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 8, No 4 (2008)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 8, No 4 (2008)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 8, No 4 (2008)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/87/73
 
Rights Copyright (c) 2010 Valeriy Yu. Bykov, Ivan M. Romashko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0