PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE TEACHERS OF PHILOLOGICAL SPECIALITIES IN THE ENVIRONMENT OF WEB-ORIENTED SYSTEM OF EDUCATION
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE TEACHERS OF PHILOLOGICAL SPECIALITIES IN THE ENVIRONMENT OF WEB-ORIENTED SYSTEM OF EDUCATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПОДГОТОВКА УЧИТЕЛЕЙ ФИЛОЛОГИЧЕСКИХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ В СРЕДЕ ВЕБ-ОРИЕНТИРОВАННЫХ СИСТЕМ ОБУЧЕНИЯ ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У СЕРЕДОВИЩІ ВЕБ-ОРІЄНТОВАНИХ СИСТЕМ НАВЧАННЯ |
|
Creator |
Kyshynska, Olga O.
Sereda, Khrystyna V. |
|
Subject |
future teachers of philological specialties; web-oriented system of education; programs of translation; professional competences; computer-aided translation
будущие учителя филологических специальностей; веб-ориентированные системы обучения; программы-переводчики; профессиональная компетентность; автоматизированный перевод майбутні вчителі філологічних спеціальностей; веб-орієнтовані системи навчання; програми-перекладачі; професійна компетентність; автоматизований переклад |
|
Description |
Foreign experience of the usage of learning web-oriented systems proves their efficiency and quality in the process of teaching, their positive influence on teacher’s pedagogical activity. The key condition of research is professional training of future teachers of philological specialties in the environment of the web-oriented system of education in higher educational establishment. For the improvement of the use and introduction of the learning web-oriented system in pedagogical activity of future teachers of philological specialties it is offered the introduction of the training course on the computer-aided translation of professional foreign texts.
Зарубежный опыт использования веб-ориентированных систем обучения свидетельствует об их эффективности и качестве в процессе обучения, положительном влиянии на педагогическую деятельность учителя. Ключевым условием исследования является профессиональная подготовка будущих учителей филологических специальностей в среде веб-ориентированных систем обучения в высшем учебном заведении. Для улучшения использования и внедрения веб-ориентированных систем обучения в педагогическую деятельность будущих учителей филологических специальностей предлагается внедрение учебного курса по автоматизированному переводу профессиональных иноязычных текстов. Зарубіжний досвід використання веб-орієнтованих систем навчання свідчить про їх ефективність і якість у процесі навчання, позитивний вплив на педагогічну діяльність вчителя. Ключовою умовою дослідження є професійна підготовка майбутніх учителів філологічних спеціальностей у середовищі веб-орієнтованих систем навчання у вищому навчальному закладі. Для покращення використання й упровадження веб-орієнтованих систем навчання в педагогічну діяльність майбутніх учителів філологічних спеціальностей пропонується впровадження навчального курсу з автоматизованого перекладу фахових іншомовних текстів. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2015-10-31
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття рецензируемая статья Peer-reviewed Article |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1287
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 49, No 5 (2015); 152-164
Информационные технологии и средства обучения; Vol 49, No 5 (2015); 152-164 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 49, No 5 (2015); 152-164 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 49, No 5 (2015); 152-164 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1287/961
|
|
Rights |
Copyright (c) 2015 Olga O. Kyshynska, Khrystyna V. Sereda
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|