Record Details

ОПРЕДЕЛЕНИЕ СЛОЖНОСТИ ЗАДАНИЙ ПРИ КОНТРОЛЕ УСВОЕНИЯ ЯЗЫКОВЫХ ВЫРАЖЕНИЙ

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ОПРЕДЕЛЕНИЕ СЛОЖНОСТИ ЗАДАНИЙ ПРИ КОНТРОЛЕ УСВОЕНИЯ ЯЗЫКОВЫХ ВЫРАЖЕНИЙ
ВИЗНАЧЕННЯ СКЛАДНОСТІ ЗАВДАНЬ ПІД ЧАС КОНТРОЛЮ ЗАСВОЄННЯ МОВНИХ ВИРАЗІВ
DEFINITION OF COMPLEXITY OF TASKS AT THE CONTROL OF MASTERING OF LINGUISTIC EXPRESSIONS
 
Creator Petkov, Oleksandr O.
Petkova, Maryna O.
 
Subject сложность заданий; тестовый контроль; языковое выражение
складність завдань; тестовий контроль; мовний вираз
complexity of tasks; test control; linguistic expression
 
Description В статье рассмотрен вопрос учета сложности заданий при контроле усвоения языковых выражений. Показано, что сложность выполнения заданий структурно состоит из трех компонентов: организационной, структурной и содержательной сложности. Экспериментально подтверждено влияние структурной и содержательной сложности на результаты оценивания учебной деятельности студентов по формированию ответов. Приведенные материалы позволяют дифференцировать усилия студентов в процессе усвоения языковых выражений на уровне воспроизведения. Материалы статьи могут быть использованы для исследования целесообразности учета сложности заданий для других типов тестов.
У статті розглянутe питання врахування складності завдань під час контролю засвоєння мовних виразів. Показано, що складність виконання завдань структурно складається з трьох компонентів: організаційної, структурної й змістової складності. Експериментально підтверджений вплив структурної й змістової складності на результати оцінювання навчальної діяльності студентів з формування відповідей. Наведені матеріали дозволяють диференціювати зусилля студентів у процесі засвоєння мовних виразів на рівні відтворення. Матеріали статті можуть бути використані для дослідження доцільності урахування складності завдань для інших типів тестів.
In the article the question of the account of tasks complexity at the mastering control of linguistic expressions is considered. It is shown, that complexity of realization of tasks structurally consists of three components: organizational complexity, structural complexity and substantial complexity. Influence of structural and substantial complexity on estimation results of educational students’ activity on formation of answers is experimentally confirmed. The reduced materials allow differentiating efforts of students during mastering linguistic expressions at a reproduction level. Materials of the article can be used for research of expediency of the account of complexity of tasks for other types of tests.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-03-01
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1001
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 40, No 2 (2014); 126-134
Информационные технологии и средства обучения; Vol 40, No 2 (2014); 126-134
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 40, No 2 (2014); 126-134
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 40, No 2 (2014); 126-134
2076-8184
 
Language rus
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1001/760
 
Rights Copyright (c) 2014 Oleksandr O. Petkov, Maryna O. Petkova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0