GENDER APPROACH IN MONITORING STUDIES OF PUPILS’ IC-COMPETENCE IN EDUCATIONAL PRACTICE IN EUROPE
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
GENDER APPROACH IN MONITORING STUDIES OF PUPILS’ IC-COMPETENCE IN EDUCATIONAL PRACTICE IN EUROPE
ГЕНДЕРНЫЙ ПОДХОД В МОНИТОРИНГОВЫХ ИССЛЕДОВАНИЯХ ИК-КОМПЕТЕНТНОСТИ УЧАЩИХСЯ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРАКТИКЕ СТРАН ЕВРОПЫ ГЕНДЕРНИЙ ПІДХІД У МОНІТОРИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ ІК-КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ В ОСВІТНІЙ ПРАКТИЦІ КРАЇН ЄВРОПИ |
|
Creator |
Hrytsenchuk, Olena O.
|
|
Subject |
gender; gender approach; information and communication competence (IC-competence) pupils; quality monitoring; general secondary education
гендер; гендерный подход; информационно-коммуникационная компетентность (ИК-компетентность) учащихся; мониторинг; общее среднее образование гендер; гендерний підхід; інформаційно-комунікаційна компетентність (ІК-компетентність) учнів; моніторинг ІК-компетентності; середня освіта |
|
Description |
The article deals with the analysis of gender issues in monitoring studies of students’ information and communication competence ( IC-competencies) in european secondary schools at the present stage. There are highlighted the results of research of experience of international organizations, such as: UNDP, UNESCO, UNІSEF, The International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA, Organisation for Economic Co-operation and Development – OECD) on monitoring studies of students’ IC-competencies. There are identified peculiarities, common trends and future development.
В статье проанализирован гендерный подход в мониторинговых исследованиях информационно-коммуникационной компетентности (ИК-компетентности) учащихся общеобразовательных учебных заведений в странах Европы на современном этапе. Освещены результаты исследования зарубежного опыта международных организаций ООН, ЮНЕСКО, ЮНИСЕФ, Международной ассоциации оценивания учебных достижений (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA), Организации Экономического Сотрудничества и Развития ОЕСР (Organisation for Economic Cooperation and Development – ОEСD) по мониторинговым исследованиям ИК-компетентностей учащихся. Определены особенности, общие тенденции и перспективные пути развития. У статті проаналізовано гендерний підхід у моніторингових дослідженнях інформаційно-комунікаційної компетентності (ІК-компетентності) учнів загальноосвітніх навчальних закладів у країнах Європи на сучасному етапі. Висвітлено результати досвіду таких міжнародних організацій як ООН, ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ, Міжнародної асоціації оцінювання навчальних досягнень (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA), Організації Економічного Спiвробiтництва та Розвитку ОЕСР (Organisation for Economic Cooperation and Development – ОEСD) щодо моніторингових досліджень ІК-компетентності учнів. Визначено особливості, загальні тенденції та перспективні шляхи розвитку. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2013-10-31
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — рецензована стаття — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/908
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 37, No 5 (2013); 20-28
Информационные технологии и средства обучения; Vol 37, No 5 (2013); 20-28 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 37, No 5 (2013); 20-28 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 37, No 5 (2013); 20-28 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/908/661
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Olena O. Hrytsenchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|