IMPROVEMENT OF EDUCATIONAL PROCESS QUALITY USING ICT
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
IMPROVEMENT OF EDUCATIONAL PROCESS QUALITY USING ICT
ПОВЫШЕНИЕ КАЧЕСТВА УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА СРЕДСТВАМИ ИКТ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ЗАСОБАМИ ІКТ |
|
Creator |
Loboda, Victoria V.
|
|
Subject |
information technologies; informatization; multimedia class; media skills; media education; integration
информационные технологии; информатизация; мультимедийный урок; медиаграмотность; медиаобразование; интеграция інформаційні технології; інформатизація; мультимедійний урок; медіяграмотність; медіяосвіта; інтеграція |
|
Description |
Actuality of the material presented in the paper is conditioned by the intensity and the depth of informatization of all social institutes. The paper discusses the problem of informatization of education, implementation of computer technologies in educational and instructional process, and modernization of student education process with contemporary facilities of computer-oriented learning environment. The psychological aspect of implementation of information technologies in education is explored. It is presented the information about the place of ICT in secondary school education, as well as its influence on the educational process in general is discussed. It is proposed the systematic approach to the integration of ICT into the educational process aiming to increase the subject learning efficiency.
Актуальность материала, изложенного в статье, обусловлена интенсивностью и глубиной информатизации всех институтов общества. В статье поднимается проблема информатизации образования, внедрения компьютерных технологий в учебно-воспитательный процесс и модернизации обучения учащихся современными средствами компьютерно-ориентированной учебной среды. Раскрывается психологический аспект применения информационных технологий в образовании. Предоставляется информация относительно места ИКТ в школьном образовании и их влияния на образовательный процесс в целом. Отмечается системный подход к интеграции ИКТ в учебно-воспитательный процесс, с целью повышения результативности изучения предметов. Актуальність матеріалу, викладеного в статті, обумовлена інтенсивністю і глибиною інформатизації всіх інститутів суспільства. У статті розглядається проблема інформатизації освіти, упровадження комп'ютерних технологій у навчально-виховний процес і модернізації навчання учнів сучасними засобами комп’ютерно-орієнтовного навчального середовища. Розкривається психологічний аспект застосування інформаційних технологій в освіті. Надається інформація щодо місця ІКТ у змісті шкільної освіти і їх впливу на освітній процес взагалі. Відзначається системний підхід щодо інтеграції ІКТ в навчально-виховний процес з метою підвищення результативності вивчення предметів. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-09-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/671
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 30, No 4 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 30, No 4 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 30, No 4 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 30, No 4 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/671/518
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Victoria V. Loboda
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|