BASIC SIGNS COMPUTER ORIENTED EDUCATIONAL ENVIRONMENT AND WAYS OF HIS FORMING
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
BASIC SIGNS COMPUTER ORIENTED EDUCATIONAL ENVIRONMENT AND WAYS OF HIS FORMING
ОСНОВНЫЕ ПРИЗНАКИ КОМПЬЮТЕРНО ОРИЕНТИРОВАННОЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ И ПУТИ ЕЁ ФОРМИРОВАНИ ОСНОВНІ ОЗНАКИ КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА І ШЛЯХИ ЙОГО ФОРМУВАННЯ |
|
Creator |
Naumenko, Olga M.
|
|
Subject |
computer; educational environment; informatization of education; learning tools
компьютер; образовательная среда; информатизация образования; средства обучения комп’ютер; освітнє середовище; інформатизація освіти; засоби навчання |
|
Description |
A necessity of specific educational environment forming, so-called computer oriented educational environment, in every educational establishment is examined. In the article the determination of substantial signs of this environment and maintenance of researches which aim to select the processes of the computer oriented educational environment forming in colleges is expounded. The special attention is spared to marketabilities of principles of the personality oriented education, to differentiation of educational process for as possible more complete development of inclinations and capabilities, satisfaction of queries and necessities, opening of creative potential.
Рассматривается необходимость формирования в каждом учебном заведении специфической учебно-пространственной среды – так называемой компьютерно ориентированной образовательной среды. В статье определены существенные признаки этой среды и изложено содержание исследований, которые направлены на выделение процессов формирования компьютерно ориентированной образовательной среды в техникумах и колледжах. Особенное внимание уделено возможностям реализации принципов личностно ориентированного образования, дифференциации учебно-воспитательного процесса для как можно более полного развития наклонностей и способностей, удовлетворения запросов и потребностей, раскрытия творческого потенциала. Розглядається необхідність формування в кожному навчальному закладі специфічного навчально-просторового середовища – так званого комп’ютерно орієнтованого освітнього середовища. У статті визначенні суттєві ознаки цього середовища й викладено зміст досліджень, що спрямовані на виокремлення процесів формування комп’ютерно орієнтованого освітнього середовища в технікумах і коледжах. Особлива увага приділяється можливостям реалізації принципів особистісно орієнтованого навчання, диференціації навчально-виховного процесу для якомога повнішого розвитку нахилів і здібностей, задоволення запитів і потреб, розкриття творчого потенціалу. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-10-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/520
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 24, No 4 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 24, No 4 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 24, No 4 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 24, No 4 (2011) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/520/436
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Olga M. Naumenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|