THE FORMATION OF PROFESSIONALLY ORIENTED ATTITUDE OF NON-PROFILE HIGH SCHOOL STUDENTS ACQUIRING AN ADDITIONAL PRODESSION
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE FORMATION OF PROFESSIONALLY ORIENTED ATTITUDE OF NON-PROFILE HIGH SCHOOL STUDENTS ACQUIRING AN ADDITIONAL PRODESSION
ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНОГО СТАВЛЕННЯ У СТУДЕНТІВ НЕПРОФІЛЬНИХ ВНЗ, ЯКІ ОТРИМУЮТЬ ДОДАТКОВИЙ ФАХ ФОРМИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ОРИЕНТИРОВАНОГО ОТНОШЕНИЯ СТУДЕНТОВ НЕПРОФИЛЬНИХ ВУЗ-ов, КОТОРЫЕ ПРИОБРЕТАЮТ ДОПОЛНИТЕЛЬНУЮ ПРОФЕССИЮ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНОГО СТАВЛЕННЯ У СТУДЕНТІВ НЕПРОФІЛЬНИХ ВНЗ, ЯКІ ОТРИМУЮТЬ ДОДАТКОВИЙ ФАХ |
|
Creator |
Hrushchenko, Liudmyla M.
|
|
Subject |
professionally oriented attitude; psychology-pedagogical cycle of subjects; integrative indicator
профессионально-ориентированное отношение; психолого-педагогическая подготовка; интегральный показатель професійно-орієнтоване ставлення; психолого-педагогічна підготовка; інтегральний показник |
|
Description |
In the article the reasons of increase of public requirement for expansion of psychology-pedagogical component in the general contents of modern higher education in the context of Ukraine’s joining to Bologna process are revealed. The results of experiments aimed to increase the professionally oriented attitude of KNUE students to psychology-pedagogical cycle of subjects are generalized.
В статье выявлены причины повышения общественной потребности в расширении психолого-педагогической составляющей в общем содержании современного высшего образования в условиях присоединения Украины к Болонскому процессу. Обобщены результаты экспериментов, направленных на повышение профессионально-ориентированного отношения студентов КНЭУ к психолого-педагогическому циклу дисциплин. У статті з’ясовуються причини підвищення суспільної потреби розширення психолого-педагогічної складової у загальному змісті сучасної вищої освіти. Узагальнено результати експериментів, скерованих на підвищення професійно-орієнтованого ставлення студентів КНЕУ до психолого-педагогічного циклу дисциплін. У статті з’ясовуються причини підвищення суспільної потреби розширення психолого-педагогічної складової у загальному змісті сучасної вищої освіти. Узагальнено результати експериментів, скерованих на підвищення професійно-орієнтованого ставлення студентів КНЕУ до психолого-педагогічного циклу дисциплін. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2010-08-21
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — рецензована стаття — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/140
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 5, No 1 (2008)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 5, No 1 (2008) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 5, No 1 (2008) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 5, No 1 (2008) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/140/126
|
|
Rights |
Copyright (c) 2010 Liudmyla M. Hrushchenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|