Record Details

PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL PRECONDITIONS FOR THE DEVELOPMENT OF INFORMATION AND EDUCATIONAL LEARNING ENVIRONMENT FOR UPPER-FORM PUPILS BY MEANS OF NETWORK TECHNOLOGIES

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL PRECONDITIONS FOR THE DEVELOPMENT OF INFORMATION AND EDUCATIONAL LEARNING ENVIRONMENT FOR UPPER-FORM PUPILS BY MEANS OF NETWORK TECHNOLOGIES
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ПРЕДПОСЫЛКИ РАЗВИТИЯ ИНФОРМАЦИОННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ ОБУЧЕНИЯ СТАРШЕКЛАССНИКОВ СРЕДСТВАМИ СЕТЕВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА НАВЧАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ ЗАСОБАМИ МЕРЕЖНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
 
Creator Konevshchynska, Olga E.
 
Subject psychological, educational prerequisites; information-educational environment; network technologies
психолого-педагогические предпосылки; информационно-образовательная среда; сетевые технологии
психолого-педагогічні передумови; інформаційно-освітнє середовище; мережні технології
 
Description In the article the favourable psychological and pedagogical preconditions of the development of information and educational environment for upper-form pupils learning with the use of network technologies are proved. The state and prospects of modern electronic social networks in the educational process are analyzed. There are identified a number of psychological and pedagogical prerequisites to facilitate the development of information and educational environment of upper-form pupils learning based on interaction between education, training and development at all stages. Efficiency of organization of educational process with the use of network technology in accordance with the principles of open education, including integrity, continuity and consistency has been investigated.
В статье обоснованы благоприятные психолого-педагогические предпосылки развития информационно-образовательной среды обучения старшеклассников с использованием средств сетевых технологий. Проанализировано состояние и перспективы использования современных электронных социальных сетей в учебно-воспитательном процессе. Выделен ряд психолого-педагогических предпосылок, облегчающих развитие информационно-образовательной среды обучения старшеклассников, основанные на взаимодействии обучения, воспитания и развития на всех его этапах. Исследована эффективность организации педагогического процесса с использованием сетевых технологий в соответствии принципам открытого образования, среди которых целостность, непрерывность и системность.
У статті обґрунтовано суттєві психолого-педагогічні передумови розвитку інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників з використанням засобів мережних технологій. Проаналізовано стан і перспективи використання сучасних електронних соціальних мереж у навчально-виховному процесі. Виокремлено низку психолого-педагогічних чинників, що зумовлюють формування інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників, які базуються на взаємодії навчання, виховання й розвитку на всіх його етапах. Досліджено ефективність організації педагогічного процесу з використанням мережних технологій відповідно до принципів відкритої освіти, серед яких цілісність, неперервність і системність.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor
 
Date 2015-10-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

Peer-reviewed Article
рецензируемая статья
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1304
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 49, No 5 (2015); 82-88
Информационные технологии и средства обучения; Vol 49, No 5 (2015); 82-88
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 49, No 5 (2015); 82-88
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 49, No 5 (2015); 82-88
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1304/966
 
Rights Copyright (c) 2015 Olga E. Konevshchynska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0