Record Details

FORMING ORGANIZATIONAL SKILLS OF PROSPECTIVE TEACHERS OF THE HUMANITIES USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title FORMING ORGANIZATIONAL SKILLS OF PROSPECTIVE TEACHERS OF THE HUMANITIES USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
ФОРМИРОВАНИЕ ОРГАНИЗАТОРСКИХ УМЕНИЙ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ ГУМАНИТАРНЫХ ДИСЦИПЛИН СРЕДСТВАМИ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ
ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗАТОРСЬКИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
 
Creator Zymovets, Olena A.
 
Subject professional training; organizational skills; prospective teachers; the Humanities; Information and Communication Technologies; Information Society
профессиональная подготовка; организаторские умения; будущие учителя; гуманитарные дисциплины; информационно-коммуникационные технологии; информационное общество
професійна підготовка; організаторські уміння; майбутні вчителі; гуманітарні дисципліни; інформаційно-комунікаційні технології; інформаційне суспільство
 
Description The article deals with the problem of formation of prospective humanitarian teachers’ organizational skills in the Information Society. The author defines organizational skills of prospective teachers of the Humanities, specifies the types of these skills taking into consideration the requirements of the Information Society and focuses on the role of Information and Communication Technologies in the process of their formation. The author suggests the system of ICT-oriented tasks for the formation of organizational skills of prospective humanitarian teachers and gives a sample task from the specialized course “Using ICT in the Professional Activity of Prospective Teachers of the Humanities”.
В статье рассматривается проблема формирования организаторских умений будущих учителей гуманитарных дисциплин в условиях информационного общества. Автор приводит определение организаторских умений учителей гуманитарных дисциплин и уточняет состав данных умений с учетом требований информационного общества. Определяется роль информационно-коммуникационных технологий в процессе формирования организаторских умений будущих учителей гуманитарных дисциплин и предлагается система упражнений, направленных на их формирование с использованием ИКТ, в рамках разработанного автором спецкурса «Использование ИКТ в профессиональной деятельности учителей гуманитарных дисциплин».
У статті розглядається проблема формування організаторських умінь майбутніх учителів гуманітарних дисциплін в умовах інформаційного суспільства. Автор надає визначення організаторських умінь учителів гуманітарних дисциплін та уточнює склад даних умінь з огляду на вимоги інформаційного суспільства. Визначається роль інформаційно-комунікаційних технологій у процесі формування організаторських умінь майбутніх учителів гуманітарних дисциплін та пропонується система вправ, спрямованих на їх формування з використанням ІКТ, у рамках розробленого автором спецкурсу «Використання ІКТ у професійній діяльності вчителів гуманітарних дисциплін».
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-12-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1154
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 44, No 6 (2014); 22-32
Информационные технологии и средства обучения; Vol 44, No 6 (2014); 22-32
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 44, No 6 (2014); 22-32
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 44, No 6 (2014); 22-32
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1154/857
 
Rights Copyright (c) 2014 Olena A. Zymovets
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0