Record Details

USING DISTANCE LEARNING TECHNOLOGIES IN THE LEARNING PROCESS OF MODERN PROGRAMMING LANGUAGES

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title USING DISTANCE LEARNING TECHNOLOGIES IN THE LEARNING PROCESS OF MODERN PROGRAMMING LANGUAGES
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ТЕХНОЛОГИЙ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ В ПРОЦЕССЕ ИЗУЧЕНИЯ СОВРЕМЕННЫХ ЯЗЫКОВ ПРОГРАММИРОВАНИЯ
ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СУЧАСНИХ МОВ ПРОГРАМУВАННЯ
 
Creator Umryk, Mariia A.
Biliai, Yurii P.
 
Subject modern programming languages; distance learning technologies; research assignment; 21st century skills
современные языки программирования; дистанционные технологии обучения; научно-исследовательское задание; навыки ХХІ века
сучасні мови програмування; дистанційні технології навчання; науково-дослідне завдання; навички ХХІ століття
 
Description In the research it was reviewed the use of distance learning technologies in the organization of research tasks while studying modern programming languages. The article contains an example of a training project on the subject "Modern programming languages". The authors argue the necessity of the use of modern information and communication technologies, in particular in modern programming languages distance learning, for the formation of students' 21st century skills that are essential in the process of programming (it is skills such as self-organization and self-discipline, communication skills, teamwork skills etc.). It is pointed out the structural units of the training project in accordance with the use of distance learning technologies. It is described the general characteristics and the use of appropriate methods of modern information and communication technologies.
В данном исследовании рассмотрено использование дистанционных технологий обучения в процессе организации научно-исследовательского задания во время изучения современных языков программирования. В статье приведен пример учебного проекта по предмету — «Современные языки программирования». Аргументирована необходимость использования современных информационно-коммуникационных технологий, в частности дистанционных в процессе обучения современных языков программирования, для формирования у студентов навыков ХХІ века, которые крайне необходимы в процессе программирования (самоорганизация и самодисциплина, навыки коммуникации, навыки работы в команде и т. д.). Указаны структурные единицы учебного проекта в соответствии с использования технологий дистанционного обучения. Описаны общие характеристики и методика использования соответствующих современных информационно-коммуникационных технологий.
У даному дослідженні розглянуто використання дистанційних технологій навчання в процесі організації науково-дослідного завдання із сучасних мов програмування. У статті наведено приклад навчального проекту із сучасних мов програмування. Аргументовано необхідність використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій ХХІ століття, зокрема дистанційних, у процесі вивчення сучасних мов програмування. Це дозволить сформувати студентами навичок, які вкрай необхідні в процесі програмування (це навички самоорганізації і самодисципліни, комунікації, навички роботи в команді тощо). Виокремлено структурні одиниці навчального проекту відповідно до використання технологій дистанційного навчання. Описано загальні характеристики і методику використання відповідних сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-06-05
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1062
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 41, No 3 (2014); 218-231
Информационные технологии и средства обучения; Vol 41, No 3 (2014); 218-231
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 41, No 3 (2014); 218-231
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 41, No 3 (2014); 218-231
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1062/802
 
Rights Copyright (c) 2014 Mariia A. Umryk, Yurii P. Biliai
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0