Record Details

DIDACTIC ASPECTS USING TECHNOLOGY OF VIZUALIZATION IN EDUCATIONAL PROCESS OF SECONDARY SCHOOL

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title DIDACTIC ASPECTS USING TECHNOLOGY OF VIZUALIZATION IN EDUCATIONAL PROCESS OF SECONDARY SCHOOL
ДИДАКТИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЙ ВИЗУАЛИЗАЦИИ В УЧЕБНОМ ПРОЦЕССЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ШКОЛЫ
ДИДАКТИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ
 
Creator Bilousova, Lyudmyla I.
Zhyteneva, Nataliia V.
 
Subject technology of visualization; didactic aspects; training process; secondary school; information and communication technologies
: технологии визуализации; дидактические аспекты; учебный процесс; общеобразовательная школа; информационно-коммуникационные технологии
технології візуалізації; дидактичні аспекти; навчальний процес; загальноосвітня школа; інформаційно-комунікаційні технології
 
Description The article is devoted to the theoretical justification of the use of technologies of visualization in the learning process at secondary school. Cognitive aspects of the use of visualization of learning material were specified. It was shown that visualization of the educational information implemented on the basis of the modern information and communication technologies, acquires new qualities which significantly extend the sphere of its productive use in the educational process. Didactic potential of technologies of visualization is disclosed through the prism of the classical principles of learning, which can be implemented at a higher level, that creates conditions for improving the efficiency of the educational process.
Статья посвящена вопросам теоретического обоснования использования технологий визуализации в учебном процессе общеобразовательной школы. Охарактеризованы когнитивные аспекты применения визуализации учебной информации. Показано, что визуализация учебной информации, реализованная на базе современных информационно-коммуникационных технологий, приобретает новые качества, существенно расширяющие сферу ее продуктивного применения в учебном процессе. Дидактический потенциал технологий визуализации раскрыт сквозь призму классических принципов обучения, которые получают возможность воплощения на более высоком уровне, что создает предпосылки для повышения эффективности учебного процесса.
Стаття присвячена питанням теоретичного обґрунтування використання технологій візуалізації в навчальному процесі загальноосвітньої школи. Охарактеризовано когнітивні аспекти застосування візуалізації навчальної інформації. Показано, що візуалізація навчальної інформації, реалізована на базі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, набуває нових якостей, які істотно розширюють сферу її продуктивного застосування в навчальному процесі. Дидактичний потенціал технологій візуалізації розкритий крізь призму класичних принципів навчання, які отримують можливість втілення на більш високому рівні, що створює передумови для підвищення ефективності навчального процесу.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-04-12
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1017
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 40, No 2 (2014); 1-13
Информационные технологии и средства обучения; Vol 40, No 2 (2014); 1-13
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 40, No 2 (2014); 1-13
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 40, No 2 (2014); 1-13
2076-8184
 
Language rus
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1017/764
 
Rights Copyright (c) 2014 Lyudmyla I. Bilousova, Nataliia V. Zhyteneva
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0