Record Details

ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF USING INFORMATION-AND-COMPUTER TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF FORMATION OF FUTURE PHILOLOGISTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF USING INFORMATION-AND-COMPUTER TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF FORMATION OF FUTURE PHILOLOGISTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE
ПРЕИМУЩЕСТВА И НЕДОСТАТКИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННО-КОМПЬЮТЕРНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ПРОЦЕССЕ ФОРМИРОВАНИЯПРОФЕССИОНАЛЬНОЙКОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ ФИЛОЛОГОВ
ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ
 
Creator Danylyuk, Serhiy S.
 
Subject information-and-сomputer technology; educational process; Internet; professional competence of a specialist
информационно-компьютерные технологии; учебный процесс; Интернет; профессиональная компетентность специалиста
інформаційно-комп’ютерні технології; едукаційний процес; Інтернет; професійна компетентність фахівця
 
Description The topicality of the article is in observing the influence of computer technologies on the process of computerization of education, which is characterized by making corrections in the content of teaching technologies, taking into account important changes in theory and practice of teaching in the training-educational process. The aim of the article is highlighting of advantages and disadvantages of using information-and-computer technologies in the process of formation of future philologists’ professional competence. Roles and tasks of a lecturer as a head of the educational process as well as factors, which characterize the quality of education are defined in the article. Perspectives of working out a complex of tasks which presuppose using computer appliances to form future philologists’ professional competence in higher educational establishments are suggested in the article.
Актуальность статьи заключается в изучении влияния компьютерных технологий на процесс компьютеризации образования, который сопровождается внесением корректив в содержание технологий обучения вследствие существенных изменений в педагогической теории и практике учебно-воспитательного процесса. Целью статьи является освещение преимуществ и недостатков использования информационно-компьютерных технологий в процессе формирования профессиональной компетентности будущих филологов. В статье определены роли и задания преподавателя как руководителя учебного процесса, а также факторы, влияющие на качество образования. В статье обозначены перспективы разработки комплекса заданий с использованием компьютерной техники для формирования профессиональной компетентности будущих филологов в вузе.
Актуальність статті полягає у вивченні впливу комп’ютерних технологій на процес комп’ютеризації освіти, котрий супроводжується внесенням коректив у зміст технологій навчання внаслідок суттєвих змін у педагогічній теорії і практиці навчально-виховного процесу. Метою статті є висвітлення переваг і недоліків використання інформаційно-комп’ютерних технологій у процесі формування професійної компетентності майбутніх філологів. У статті визначено ролі й завдання викладача як керівника навчального процесу, а також чинники, котрі впливають на якість освіти. У статті наголошено на перспективі розроблення комплексу завдань із використанням комп’ютерної техніки для формування професійної компетентності майбутніх філологів у ВНЗ.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2012-05-03
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/639
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 28, No 2 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 28, No 2 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 28, No 2 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 28, No 2 (2012)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/639/496
 
Rights Copyright (c) 2012 Serhiy S. Danylyuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0