Record Details

INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AS AN EFFECTIVE WAY OF IMPLEMENTATION IN THE STUDY OF THE PRINCIPLE OF VISIBILITY

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AS AN EFFECTIVE WAY OF IMPLEMENTATION IN THE STUDY OF THE PRINCIPLE OF VISIBILITY
ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ РЕАЛІЗАЦІЇ У НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПРИНЦИПУ НАОЧНОСТІ
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КАК ЭФФЕКТИВНЫЙ СПОСОБ РЕАЛИЗАЦИИ В УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПРИНЦИПА НАГЛЯДНОСТИ
 
Creator Dybkova, Liudmyla M.
 
Subject наочність; інформаційно-комунікаційні технології; мультимедійні системи
наглядность; информационно-коммуникационные технологии; мультимедийные системы
visibility; information and communication technologies; multimedia systems
 
Description Information and communications technology — one of the important factors that influence the formation of the society of the XXI century. Did not remain aloof from such changes and the learning process. This article discusses the implementation of educational activities of the principle of visibility by using modern information and communication technologies. This approach facilitates a combination of concrete to the abstract and the rational with the irrational, between theory and practice base for self-study and systematization of educational material. Using information and communication technologies, training information can be represented as: mathematical model; structural logic, art, multimedia, images, charts, etc. Applying this approach, increases the perception of students of educational information, understanding its logic and structure, which leads to increased motivation to learn and improve efficiency of training activities.
Інформаційно-комунікаційні технології — один із найважливіших факторів, що впливають на формування суспільства ХХІ століття. Не залишився осторонь цих перетворень й освітній процес. У даній статті розглядається реалізація у навчальній діяльності принципу наочності з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Такий підхід сприяє поєднанню конкретного з абстрактним, раціонального з ірраціональним, теорії з практикою, бази для самостійного навчання й систематизації навчального матеріалу. Використовуючи інформаційні технології, навчальну інформацію можна представити у вигляді: математичної моделі; структурно-логічної схеми; художнього або мультимедійного зображення; діаграми тощо. У разі застосування такого підходу збільшується сприйняття студентами навчальної інформації, розуміння її логіки та структури, що призводить до покращення результатів навчальної діяльності.
Информационно-коммуникационные технологии — один из важных факторов, которые влияют на формирование общества ХХІ века. Не остался в стороне от таких преобразований и учебный процесс. В данной статье рассматривается реализация в учебной деятельности принципа наглядности с использованием современных информационно-коммуникационных технологий. Такой подход способствует сочетанию конкретного с абстрактным, рационального с иррациональным, теории с практикой, базы для самостоятельного обучения и систематизации учебного материала. Используя информационно-коммуникационные технологии, учебную информацию можно представить в виде: математической модели; структурно- логической схемы; художественного или мультимедийного изображения; диаграммы и т. д. При применении такого подхода увеличивается восприятие студентами учебной информации, понимание ее логики и структуры, что приводит к усилению мотивации к обучению и улучшению результативности учебной деятельности.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-02-16
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/376
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 20, No 6 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 20, No 6 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/376/330
 
Rights Copyright (c) 2011 Liudmyla M. Dybkova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0