Record Details

ACTUAL ASPECTS OF RESEARCHES OF LEARNING TOOLS QUALITY DEFINITION PROBLEMS OF SECONDARY SCHOOL IN UKRAINE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ACTUAL ASPECTS OF RESEARCHES OF LEARNING TOOLS QUALITY DEFINITION PROBLEMS OF SECONDARY SCHOOL IN UKRAINE
АКТУАЛЬНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМ ВИЗНАЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В УКРАЇНІ
АКТУАЛЬНЫЕ АСПЕКТЫ ИССЛЕДОВАНИЙ ПРОБЛЕМ ОПРЕДЕЛЕНИЯ КАЧЕСТВА ПРОГРАМНЫХ СРЕДСТВ ОБУЧЕНИЯ СРЕДНЕЙ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ШКОЛЫ В УКРАИНЕ
 
Creator Pirko, Maryna V.
 
Subject глобальне міжнародне освітнє середовище; Державний Освітній Стандарт; єдиний інформаційний простір системи освіти; інформаційне суспільство; інформаційні продукти; інформаційні системи; інформаційні технології; технічний прогрес; якість освіти
global international educational environment; State Educational Standard; unified information space of education system; information society; information products; information systems; information technology; quality of education; technical progress
глобальная международная образовательная среда; Государственный Образовательный Стандарт; единое информационное пространство системы образования; информационное общество; информационные продукты; информационные системы; информационные технологии
 
Description In the article actual aspects of researches of problems concerning achievement of a high level of education quality, actual aspects of researches of problems concerning definition of programming learning tools quality at secondary school in the conditions of creation of unified educational space of educational system in Ukraine are considered and described. Stages of directions of researches in the conditions of global international educational environment formation are described. The attention is paid to the necessity of carrying out of competent and carefully studied technological policy during the period when level of education availability is growing as well as a quality education problem is getting a social character.
У статті розглянуто й описано актуальні аспекти дослідження проблем досягнення високого рівня якості освіти, проблем визначення якості програмних засобів навчального призначення загальноосвітнього середовища в Україні на сучасному етапі створення єдиного освітнього простору в Україні. Описано етапи спрямування досліджень в умовах формування глобального міжнародного освітнього середовища і єдиного інформаційного простору системи освіти. Звернуто увагу на необхідність проведення грамотної і ретельно відпрацьованої технологічної політики під час, коли рівень доступності освіти зростає, і проблема якісної освіти набуває соціального характеру.
В статье рассмотрены и описаны актуальные аспекты исследований проблем достижения высокого уровня качества образования, актуальные аспекты исследований проблем определения качества программных средств обучения в средней образовательной школе в условиях создания единого информационного пространства системы образования в Украине. Описаны этапы направлений исследований в условиях формирования глобальной международной образовательной среды. Обращено внимание на необходимость проведения грамотной и тщательно изученной технологической политики в период, когда уровень доступности образования растет и проблема качественного образования приобретает социальный характер.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-02-15
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/357
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 19, No 5 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 19, No 5 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/357/314
 
Rights Copyright (c) 2011 Maryna V. Pirko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0