BLENDED LEARNING EFFECTIVENESS IN THE COURSE OF THE THEORY OF FUNCTIONS OF A COMPLEX VARIABLE
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
BLENDED LEARNING EFFECTIVENESS IN THE COURSE OF THE THEORY OF FUNCTIONS OF A COMPLEX VARIABLE
ЭФФЕКТИВНОСТЬ ПРИМЕНЕНИЯ МОДЕЛИ СМЕШАННОГО ОБУЧЕНИЯ В КУРСЕ ТЕОРИИ ФУНКЦИЙ КОМПЛЕКСНОГО ПЕРЕМЕННОГО ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ МОДЕЛІ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В КУРСІ ТЕОРІЇ ФУНКЦІЙ КОМПЛЕКСНОЇ ЗМІННОЇ |
|
Creator |
Hyria, Nataliia P.
|
|
Subject |
distance learning technologies; Moodle shell; theory of function of complex variable; blended learning
технологии дистанционного обучения; оболочка Moodle; теория функций комплексного переменного; смешанная форма обучения технології дистанційного навчання; оболонка Moodle; теорія функцій комплексної змінної; змішана форма навчання |
|
Description |
Implementation of different information technologies in the studying process continues to be relevant. In a higher school new forms and methods of training, focused on the use of internet technology are being developed. The paper discusses the possibility of using distance learning technologies via Moodle shell, describes how to use the basic elements of e-learning course. The results of testing of e-learning course compared with the classic statement of the course of complex variable theory for full-time students of Mechanics and Mathematics Faculty, specialty "Applied Mathematics", are provided. One of the form of blended learning is described. The analysis of the effectiveness of blended learning for students of mathematics was performed.
Внедрение различных информационных технологий в процесс обучения продолжает быть актуальным. В высшей школе разрабатываются новые формы и методы обучения, ориентированные на использование компьютерных интернет-технологий. В статье рассмотрены возможности применения технологий дистанционного обучения с помощью оболочки Moodle, описано использование основных элементов электронного курса. Приводятся результаты апробирования электронного курса наравне с классическим изложением курса теории функций комплексного переменного для студентов дневного отделения механико-математического факультета по специальности «Прикладная математика», описана одна из форм смешанного обучения. Проведен анализ эффективности применения смешанного обучения для студентов-математиков. Впровадження різних інформаційних технологій у процес навчання все більш актуальне. У вищій школі розробляються нові форми і методи навчання, орієнтовані на використання комп'ютерних Інтернет-технологій. В статті розглядаються можливості застосування технологій дистанційного навчання за допомогою оболонки Moodle, описано використання основних елементів електронного курсу. Наведено результати апробації електронного курсу нарівні з класичним викладанням курсу теорії функцій комплексної змінної. Курс застосовано для студентів денної форми навчання механіко-математичного факультету за спеціальністю «Прикладна математика», описана одна з форм змішаного навчання. Проведено аналіз ефективності застосування змішаного навчання для студентів-математиків. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2015-04-23
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття рецензируемая статья Peer-reviewed Article |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1222
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 46, No 2 (2015); 56-63
Информационные технологии и средства обучения; Vol 46, No 2 (2015); 56-63 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 46, No 2 (2015); 56-63 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 46, No 2 (2015); 56-63 2076-8184 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1222/915
|
|
Rights |
Copyright (c) 2015 Nataliia P. Hyria
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|