ORGANIZATION OF UPPER-FORMERS EDUCATION OF «INFORMATICS» IN THE PHYSICAL AND MATHEMATICAL PROFILE CLASSES
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ORGANIZATION OF UPPER-FORMERS EDUCATION OF «INFORMATICS» IN THE PHYSICAL AND MATHEMATICAL PROFILE CLASSES
ОРГАНИЗАЦИЯ ОБУЧЕНИЯ СТАРШЕКЛАССНИКОВ ПРЕДМЕТУ «ИНФОРМАТИКА» В КЛАССАХ ФИЗИКО-МАТЕМАТИЧЕСКОГО ПРОФИЛЯ ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ ПРЕДМЕТУ «ІНФОРМАТИКА» У КЛАСАХ ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНОГО ПРОФІЛЮ |
|
Creator |
Fedorchuk, Anna L.
|
|
Subject |
physical and mathematical profile; computer technology training; information technology; methods, forms and means of teaching; principles of teaching
физико-математический профиль; компьютерные технологии обучения; информационные технологии; методы, формы и средства обучения; принципы обучения фізико-математичний профіль; комп’ютерні технологія навчання; інформаційні технології; методи, форми та засоби навчання принципи навчання |
|
Description |
The article reviews the main theoretical and methodological problems of organization the learning, development priorities of upper-formers to subject "Informatics" in physical and mathematical profile classes. It is analyzed the content and organization of training course «Informatics» for upper form pupils. There are highlighted the goals, objectives, requirements, functions, principles, methodological approaches, methods, forms and means of training; specificity of the organization of learning the subject «Informatics» of pupils in classes of physical and mathematical profile. It is defined approach to the organization of profile study of computer science and computer technology that will directly affect the general education of students and their further professional development.
В статье рассмотрены основные теоретические и методические проблемы организация обучения, приоритеты развития старшеклассников предмету «Информатика» в классах физико-математического профиля. Проанализировано содержание и организацию обучения курса «Информатика» учеников старших классов. Выделены цели, задачи, требования, функции, принципы, методические подходы, методы, формы и средства обучения; специфика организации обучения предмета «Информатика» учеников в классах физико-математического профиля. Определен подход по организации профильного изучения информатики и компьютерных технологий, что непосредственно повлияет на общеобразовательную подготовку учащихся и дальнейшее профессиональное развитие. У статті розглянуто основні теоретичні та методичні проблеми організація навчання, пріоритети розвитку старшокласників предмету «Інформатика» у класах фізико-математичного профілю. Проаналізовано зміст і організацію навчання курсу «Інформатика» учнів старших класів. Виділено мету, завдання, вимоги, функції, принципи, методичні підходи, методи, форми та засоби навчання; специфіку організації навчання предмету «Інформатика» учнів в класах фізико-математичного профілю. Визначено підхід щодо організації профільного вивчення інформатики та комп’ютерних технологій, що безпосередньо вплине на загальноосвітню підготовку учнів і подальший професійний розвиток. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2014-09-18
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1111
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 43, No 5 (2014); 118-127
Информационные технологии и средства обучения; Vol 43, No 5 (2014); 118-127 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 43, No 5 (2014); 118-127 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 43, No 5 (2014); 118-127 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1111/834
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Anna L. Fedorchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|