Record Details

INFORMATION TECHNOLOGIES AS A TOOL OF ADAPTIVE LEARNING OF ADULTS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title INFORMATION TECHNOLOGIES AS A TOOL OF ADAPTIVE LEARNING OF ADULTS
ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ АДАПТИВНОГО НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КАК СРЕДСТВО АДАПТИВНОГО ОБУЧЕНИЯ ВЗРОСЛЫХ
 
Creator Ohiienko, Olena I.
 
Subject адаптація; освіта дорослих; адаптивне навчання; адаптивні технології навчання; інформаційні технології; андрагог
adaptation; adult education; adaptive learning; adaptive technologies of learning; information technologies; andragog
адаптация; образование взрослых; адаптивное обучение; адаптивные технологии обучения; информационные технологии; андрагог
 
Description In the article necessity of adaptive learning of adults in conditions of information societies is proved; the essence of adaptive learning of adults is investigated; its functions and main principles (a principle of social and personal development, a principle of cultural-historical and valuable development, a principle of individual advancement, a principle of the competence approach) are defined and proved; the essence of adaptive learning technologies of adults is defined; the value of information technologies as a tool of adaptive learning of adults which provides conditions for personal growth, social and professional competence development is proved.
У статті обґрунтовується необхідність адаптивного навчання дорослих в умовах інформаційного суспільства; досліджується сутність адаптивного навчання дорослих, визначаються та обґрунтовуються його функції та провідні принципи (принцип соціального та особистісного розвитку, принцип культурно-історичного та ціннісного розвитку, принцип індивідуального просування, принцип компетентнісного підходу); розкривається сутність адаптивних технологій навчання дорослих; показується значущість застосування інформаційних технологій як засобу адаптивного навчання дорослих, що забезпечує створення умов для особистісного зростання, набуття соціальних та професійних компетентностей.
В статье обосновывается необходимость адаптивного обучения взрослых в условиях информационного общества; исследуется сущность адаптивного обучения взрослых; определяется и обосновываются его функции и основные принципы (принцип социального и личностного развития, принцип культурно-исторического и ценностного развития, принцип индивидуального продвижения, принцип комплексного подхода); раскрыто сущность адаптивных технологий обучения взрослых; показано значение информационных технологий как средства адаптивного обучения взрослых, которое обеспечивает создание условий для личностного роста, приобретения социальных и профессиональных компетентностей.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-02-16
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/381
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 20, No 6 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 20, No 6 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/381/335
 
Rights Copyright (c) 2011 Olena I. Ohiienko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0