INFORMATION TECHNOLOGIES AS A TOOL OF ADAPTIVE LEARNING OF ADULTS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
INFORMATION TECHNOLOGIES AS A TOOL OF ADAPTIVE LEARNING OF ADULTS
ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ АДАПТИВНОГО НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КАК СРЕДСТВО АДАПТИВНОГО ОБУЧЕНИЯ ВЗРОСЛЫХ |
|
Creator |
Ohiienko, Olena I.
|
|
Subject |
адаптація; освіта дорослих; адаптивне навчання; адаптивні технології навчання; інформаційні технології; андрагог
adaptation; adult education; adaptive learning; adaptive technologies of learning; information technologies; andragog адаптация; образование взрослых; адаптивное обучение; адаптивные технологии обучения; информационные технологии; андрагог |
|
Description |
In the article necessity of adaptive learning of adults in conditions of information societies is proved; the essence of adaptive learning of adults is investigated; its functions and main principles (a principle of social and personal development, a principle of cultural-historical and valuable development, a principle of individual advancement, a principle of the competence approach) are defined and proved; the essence of adaptive learning technologies of adults is defined; the value of information technologies as a tool of adaptive learning of adults which provides conditions for personal growth, social and professional competence development is proved.
У статті обґрунтовується необхідність адаптивного навчання дорослих в умовах інформаційного суспільства; досліджується сутність адаптивного навчання дорослих, визначаються та обґрунтовуються його функції та провідні принципи (принцип соціального та особистісного розвитку, принцип культурно-історичного та ціннісного розвитку, принцип індивідуального просування, принцип компетентнісного підходу); розкривається сутність адаптивних технологій навчання дорослих; показується значущість застосування інформаційних технологій як засобу адаптивного навчання дорослих, що забезпечує створення умов для особистісного зростання, набуття соціальних та професійних компетентностей. В статье обосновывается необходимость адаптивного обучения взрослых в условиях информационного общества; исследуется сущность адаптивного обучения взрослых; определяется и обосновываются его функции и основные принципы (принцип социального и личностного развития, принцип культурно-исторического и ценностного развития, принцип индивидуального продвижения, принцип комплексного подхода); раскрыто сущность адаптивных технологий обучения взрослых; показано значение информационных технологий как средства адаптивного обучения взрослых, которое обеспечивает создание условий для личностного роста, приобретения социальных и профессиональных компетентностей. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-02-16
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/381
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 20, No 6 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 20, No 6 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/381/335
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Olena I. Ohiienko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|