Record Details

Науково-педагогічні погляди представників Києво-Могилянської академії і їх вплив на розвиток науки й освіти у XVII – XVIII ст.

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/737902/
 
Title Науково-педагогічні погляди представників Києво-Могилянської академії і їх вплив на розвиток науки й освіти у XVII – XVIII ст.
Scientific and pedagogical views of representatives of the Kyiv-Mohyla Academy and their influence on the development of science and education in the XVII-XVIII centuries
 
Creator Головко, Микола Васильович
 
Subject 001.32 Learned, scientific societies. Academies
1 Philosophy. Psychology
378 Higher education. Universities. Academic study
93/94 History
 
Description Проаналізовано особливості науково-педагогічної системи, реалізованої в Києво-Могилянській академії, яка стала одним з перших вітчизняних класичних навчальних закладів. Показано прогресивність філософських та педагогічних поглядів викладачів академії та їх роль у становленні та популяризації передових наукових ідей XVII-XVIII ст.
The features of the scientific-pedagogical system implemented in the Kyiv-Mohyla Academy, which became one of the first domestic classical educational institutions, were analyzed. The progressiveness of the philosophical and pedagogical views of the academy's teachers and their role in the formation and popularization of advanced scientific ideas of the XVII-XVIII centuries are shown.
 
Publisher Наук.-метод. центр вищої освіти
 
Date 2003
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/737902/1/5.%20%D0%9A%D0%B8%D1%94%D0%B2%D0%BE_%D0%9C%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D0%BB%D1%8F%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D1%96%D1%8F_.pdf
- Головко, Микола Васильович (orcid.org/0000-0002-8634-591X <http://orcid.org/0000-0002-8634-591X>) (2003) Scientific and pedagogical views of representatives of the Kyiv-Mohyla Academy and their influence on the development of science and education in the XVII-XVIII centuries Проблеми освіти (33). pp. 129-139.