Науково-педагогічні погляди представників Києво-Могилянської академії і їх вплив на розвиток науки й освіти у XVII – XVIII ст.
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/737902/
|
|
Title |
Науково-педагогічні погляди представників Києво-Могилянської академії і їх вплив на розвиток науки й освіти у XVII – XVIII ст.
Scientific and pedagogical views of representatives of the Kyiv-Mohyla Academy and their influence on the development of science and education in the XVII-XVIII centuries |
|
Creator |
Головко, Микола Васильович
|
|
Subject |
001.32 Learned, scientific societies. Academies
1 Philosophy. Psychology 378 Higher education. Universities. Academic study 93/94 History |
|
Description |
Проаналізовано особливості науково-педагогічної системи, реалізованої в Києво-Могилянській академії, яка стала одним з перших вітчизняних класичних навчальних закладів. Показано прогресивність філософських та педагогічних поглядів викладачів академії та їх роль у становленні та популяризації передових наукових ідей XVII-XVIII ст.
The features of the scientific-pedagogical system implemented in the Kyiv-Mohyla Academy, which became one of the first domestic classical educational institutions, were analyzed. The progressiveness of the philosophical and pedagogical views of the academy's teachers and their role in the formation and popularization of advanced scientific ideas of the XVII-XVIII centuries are shown. |
|
Publisher |
Наук.-метод. центр вищої освіти
|
|
Date |
2003
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/737902/1/5.%20%D0%9A%D0%B8%D1%94%D0%B2%D0%BE_%D0%9C%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D0%BB%D1%8F%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D1%96%D1%8F_.pdf
- Головко, Микола Васильович (orcid.org/0000-0002-8634-591X <http://orcid.org/0000-0002-8634-591X>) (2003) Scientific and pedagogical views of representatives of the Kyiv-Mohyla Academy and their influence on the development of science and education in the XVII-XVIII centuries Проблеми освіти (33). pp. 129-139. |
|