Record Details

Методичні орієнтири запровадження інтегрованих навчальних курсів за вибором з географії та економіки в освітній процес гімназії та ліцею: методичні рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732010/
 
Title Методичні орієнтири запровадження інтегрованих навчальних курсів за вибором з географії та економіки в освітній процес гімназії та ліцею: методичні рекомендації
Methodological guidelines for introducing integrated elective courses in geography and economics into the educational process of gymnasiums and lyceums: methodical recommendations
 
Creator Назаренко, Тетяна Геннадіївна
Полтавченко, Денис Васильович
 
Subject 33 Economics. Economic science
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography
 
Description У методичних рекомендаціях обґрунтовано педагогічну роботу щодо організації та запровадження курсів за вибором з географії та економіки в закладах загальної середньої освіти. Подано методичні орієнтири для вчителів закладів загальної середньої освіти щодо запровадження навчальних програм для курсів за вибором для посилення географічної та економічної складової в базових курсах з географії та економіки. Методичні рекомендації будуть корисними для розробників навчальної літератури, які створюватимуть навчально-методичне забезпечення викладання цих курсів за вибором у закладах загальної середньої освіти та для здобувачів і викладачів закладів вищої педагогічної освіти, суб’єктів підвищення кваліфікації вчителів.
The methodical recommendations substantiate pedagogical work on the organization and introduction of elective courses in geography and economics in general secondary education institutions. Methodological guidelines for teachers of general secondary education institutions regarding the introduction of curricula for elective courses to strengthen the geographic and economic component in basic courses in geography and economics are provided. Methodological recommendations will be useful for developers of educational literature, who will create educational and methodological support for teaching these optional courses in institutions of general secondary education and for applicants and teachers of institutions of higher pedagogical education, subjects of teacher training.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2022
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732010/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%9D%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D1%82%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Назаренко, Тетяна Геннадіївна (orcid.org/0000-0001-7354-5245 <http://orcid.org/0000-0001-7354-5245>) and Полтавченко, Денис Васильович (2022) Methodological guidelines for introducing integrated elective courses in geography and economics into the educational process of gymnasiums and lyceums: methodical recommendations [Teaching Resource]