Record Details

Вивчення будови словосполучення на уроках української мови з використанням української жестової мови у 5 класі спеціальних закладів загальної середньої освіти (90) (на допомогу практикам)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732006/
http://ojs.csnukr.in.ua/index.php/Exceptional_child/article/view/59
 
Title Вивчення будови словосполучення на уроках української мови з використанням української жестової мови у 5 класі спеціальних закладів загальної середньої освіти (90) (на допомогу практикам)
Study of the phrase structure at Ukrainian language lessons with Ukrainian sign language usage in class 5 special institutions of general secondary education (H 90) (to support the practioners)
 
Creator Кульбіда, С.В.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
81 Linguistics and languages
 
Description Розроблено методику формування понять і закономірностей з теми «Будова словосполучення» у 5 класі учнями з порушеннями слуху спеціальних закладів загальної середньої освіти (Н 90). Державна мова освітньої галузі «Мови і літератури» опановується з урахуванням особистісно орієнтованого, компетентнісного, комунікативно діяльнісного підходів, умов специфіки опанування навчального матеріалу, програмних засад вивчення української мови у 5 класі спеціальних закладів, міжпредметних зв’язків української та української жестової мови.
Розкрито поетапне (пізнавально-збагачувальний (формування уявлення про словосполучення), репродуктивно-діяльнісний (формування понять і закономірностей функціонування словосполучення), креативно-дослідницький (формування теоретичних понять і закономірностей побудови словосполучень) засвоєння навчального матеріалу з урахуванням концепту «Українська жестова мова у комунікативній діяльності».
В авторській методиці «Будова словосполучення» представлено три аспекти: перелік і зміст компетенцій теоретичного і практичного рівнів, які глухі учні п’ятого класу набудуть на основі засвоєних знань, умінь, розумінь і перекладу; системи вправ, правил, завдань, які спрямовані на розвиток і вдосконалення жестомовної комунікативної компетенції, граматико-орфографічних умінь учнів з порушеннями слуху, їхнього жестового, дактильного, калькованого, писемного мовлення; орієнтовні тестові завдання, що відповідають зовнішньому незалежному оцінюванню (ЗНО).
The development of the basic theoretical and methodological foundations of the author's methodology of forming concepts and regularities on the topic "Structure of phrase" in the 5th grade by students with hearing impairment of special institutions of general secondary education (N 90) is presented. The state language of the educational branch "Languages and Literature" is mastered taking into account the personality-oriented, competent, communicative activity approaches, conditions of educational material mastering, program bases of studying of the Ukrainian language in 5 - 9 classes of special institutions, cross-curricular relations of Ukrainian and Ukrainian sign language.
A step-by-step mastering of the educational material with consideration of the concept "Ukrainian Sign Language in Communicative Activity" is revealed: cognitively enrichment (forming the concept of phrase); eproductive activity (formation of concepts and patterns of phrase functioning); creative research (formation of theoretical concepts and patterns of constructing phrases).
Three aspects of the author's methodology "Word structure" are presented: a list and content of the theoretical and practical competencies that the deaf students of the fifth grade will acquire based on the acquired knowledge, skills, understanding, and translation; systems of exercises, rules, tasks aimed at the development and improvement of sign speaking communicative competence, grammar and spelling skills of students with hearing impairment, their sign, ABC, calque, written, oral speech; approximate test tasks that are relevant to the external independent evaluation (ZNO).
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732006/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%2C%202020.pdf
- Кульбіда, С.В. (orcid.org/0000-0002-0194-3495 <http://orcid.org/0000-0002-0194-3495>) (2020) Study of the phrase structure at Ukrainian language lessons with Ukrainian sign language usage in class 5 special institutions of general secondary education (H 90) (to support the practioners) Особлива дитина: навчання і виховання, 2 (98). pp. 20-40. ISSN 2312-2781