Record Details

Педагогічна комунікація: психологічні витоки та особливості

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710230/
 
Title Педагогічна комунікація: психологічні витоки та особливості
Педагогическая коммуникация: психологические истоки и особенности
Pedagogical communication: psychological origins and peculiarities
 
Creator Мусатов, Сергій Олександрович
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Актуальні питання родових і соціальних зв'язків, що споконвічно здійснюються людьми, автор розглядає з позиції комунікативної психології, запропонованої ним як психологічної концепції, котра системно розкриває притаманну сучасним людям соціальну потребу взаємодіяти, спілкуватись, утворювати певні групи, дбати про власний соціальний статус у них тощо, на цій основі автор витлумачує поняття й зміст комунікації педагогічної, розкриває її витоки та практично значущі функції, зокрема - передавання духовної культури прийдешньому поколінню від попередніх.
Актуальные вопросы родовых и социальных связей, изначально осуществляются людьми, автор рассматривает с позиции коммуникативной психологии, предложенной им как психологической концепции, которая системно раскрывает присущую современным людям социальную потребность взаимодействовать, общаться, создавать определенные группы, заботиться о собственном социальном статусе в них и т.п., на этой основе автор истолковывает понятие и содержание коммуникации педагогической, раскрывает ее истоки и практически значимые функции, в частности - передача духовной культуры грядущему поколению от предыдущих.
The author deals with the pressing questions of family and social connections initially carried out by people from the standpoint of communicative psychology proposed by him as a psychological concept that systematically reveals the social need inherent in contemporary people to interact, communicate, form certain groups, take care of their own social status in them etc. On this basis the author interprets the notion and content of pedagogical communication, reveals its origins and practically significant functions, in particular - the transfer of spiritual culture to the future generation. from previous ones.
 
Publisher Житомирський ОІППО
 
Date 2005
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710230/1/%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%BA%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F%20_%20%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%B8%20%D1%82%D0%B0%20%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96.FR12.pdf
- Мусатов, Сергій Олександрович (2005) Pedagogical communication: psychological origins and peculiarities Особисті освітні потреби в системі післядипломної педагогічної освіти. pp. 21-29. ISSN ISBN 966-655-134-9