Record Details

Психогенеза громадянської позиції учнівської молоді

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/166190/
 
Title Психогенеза громадянської позиції учнівської молоді
Psychogenesis of the civil position of the school youth
 
Creator Гриджук, Вікторія Дмитрівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description У статті висвітлено результати дослідження психогенези громадянської позиції учнівської молоді у контексті суб’єктно-вчинкового підходу. Визначено інваріанти потенційної ресурсності громадянської позиції учнівської молоді та обгрунтовано процесуальні властивості і соціально-психологічні характеристики формування останньої, виходячи з особистісної природи психіки людини та вікових особливостей громадянського розвитку. Запропоновано по відношенню до процесуальних властивостей громадянської позиції особистості в ранньому юнацькому віці застосовувати категорію “розвиток” як таку, що одночасно утримує і органічно поєднує в собі три самостійні процеси - становлення, формування, перетворення. Завдяки психологічній концептуалізації структурних зв’язків між окремими інваріантами виділено складові досліджуваного явища на рівні внутрішньоособистісного розвитку, як-то: соціокультурну, ідейно-політичну та етико-правову. У цілому психогенеза громадянської позиції учнівської молоді розглядається як цілісний процес, що поєднує в собі внутрішньоособистісний та зовнішньоособистісний плани актуалізації та репрезентації громадянських спроможностей зростаючої особистості, де інтенційовані громадянські цінності, почуття, уявлення та внутрішні регулятори громадянської активності унаявлюються у відповідній, діяльнісно-перетворювальній системі особистісних ставлень до громади у вигляді участі та співучасті в її повсякденні.
In this article the results of the investigation of psychogenesis of the civil position of the school youth in the context of subjective-actional approach has been shown. The invariants of the potential resources of the civil position have been determined, the process abilities and social-psychological characteristics of the formation of the civil position have been substantiated taking into consideration the personal nature of the human psychics and age peculiarities of the civil development. It is proposed to use the category “development” that holds and unites three independent processes: stating, formating, converting. Due to psychological conceptualization of structural links between some invariants we have distinguished components of the phenomenon investigated on the level of innerpersonal development, such as: social-cultural, idea-political and ethical-legal. In the whole the psychogenesis of the civil position of the school youth is considered as a whole process, that unites innerpersonal and outerpersonal plans of actualization and representation of the civil possibilities of the growing personality, where intentional civil values, feelings, ideas and inner regulators of the active-transforming system of personal relations to the society in the form of participation and complicity in everyday life.
 
Publisher Інститут соціальної та політичної психології НАПН України
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/166190/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%B4%D0%B6%D1%83%D0%BA%20%D0%92.%D0%94%2C.pdf
- Гриджук, Вікторія Дмитрівна (2016) Psychogenesis of the civil position of the school youth Наукові студії із соціальної та політичної психології, 36 (39). ISSN 966-80-63-87-7 (In Press)