Record Details

LEARNING TOOLS INTEROPERABILITY – A NEW STANDARD FOR INTEGRATION OF DISTANCE LEARNING PLATFORMS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title LEARNING TOOLS INTEROPERABILITY – A NEW STANDARD FOR INTEGRATION OF DISTANCE LEARNING PLATFORMS
LEARNING TOOLS INTEROPERABILITY – НОВЫЙ СТАНДАРТ ИНТЕГРАЦИИ ДЛЯ ПЛАТФОРМ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ
LEARNING TOOLS INTEROPERABILITY – НОВИЙ СТАНДАРТ ІНТЕГРАЦІЇ ДЛЯ ПЛАТФОРМ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
 
Creator Shcherbyna, Oleksandr A.
 
Subject Learning Tools Interoperability; LTI; distributed learning environment; Moodle; External tool; LTI provider
Learning Tools Interoperability; LTI; распределенная обучающая среда; Moodle; Внешнее приложение; LTI провайдер
Learning Tools Interoperability; LTI; розподілене навчальне середовище; Moodle; Зовнішній засіб; LTI провайдер
 
Description For information technology in education there is always an issue of re-usage of electronic educational resources, their transferring possibility from one virtual learning environment to another. Previously, standardized sets of files were used to serve this purpose, for example, SCORM-packages. In this article the new standard Learning Tools Interoperability (LTI) is reviewed, which allows users from one environment to access resources from another environment. This makes it possible to integrate them into a single distributed learning environment that is created and shared. The article gives examples of the practical use of standard LTI in Moodle learning management system using External tool and LTI provider plugins.
Для информационных технологий в образовании всегда является актуальной проблема повторного использования электронных учебных ресурсов, возможности их переноса с одной виртуальной учебной среды в другую. Ранее для этого использовались стандартизированные наборы файлов, например, SCORM-пакеты. В данной статье рассматривается новый стандарт Learning Tools Interoperability (LTI), который позволяет пользователям одной среды получить доступ к ресурсам другой среды. Это делает возможным их интеграцию в единую распределенную учебную среду, создаваемую и используемую совместно. В статье приводятся примеры практического использования стандарта LTI в системе управления обучением Moodle с помощью плагинов Внешнее приложение и LTI провайдер.
Для інформаційних технологій в освіті є завжди актуальною проблема повторного використання електронних навчальних ресурсів, можливості їх перенесення з одного віртуального навчального середовища до іншого. Раніше для цього використовували стандартизовані набори файлів, наприклад, SCORM-пакети. У цій статті розглядається новий стандарт Learning Tools Interoperability (LTI), який дозволяє користувачам одного середовища одержати доступ до ресурсів іншого середовища. Це робить можливим їх інтеграцію в єдине розподілене навчальне середовище, що створюється і використовується спільно. У статті наводяться приклади практичного використання стандарту LTI у системі управління навчанням Moodle за допомогою плагінів Зовнішній засіб та LTI провайдер.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2015-06-06
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
рецензируемая статья
рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1246
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 47, No 3 (2015); 167-177
Информационные технологии и средства обучения; Vol 47, No 3 (2015); 167-177
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 47, No 3 (2015); 167-177
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 47, No 3 (2015); 167-177
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1246/930
 
Rights Copyright (c) 2015 Oleksandr A. Shcherbyna
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0