DATA MODELS IN THE STANDARDS OF DISTANCE (ELECTRONIC) TRAINING
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
DATA MODELS IN THE STANDARDS OF DISTANCE (ELECTRONIC) TRAINING
МОДЕЛИ ДАННЫХ В СТАНДАРТАХ ДИСТАНЦИОННОГО (ЭЛЕКТРОННОГО) ОБУЧЕНИЯ МОДЕЛІ ДАНИХ У СТАНДАРТАХ ДИСТАНЦІЙНОГО (ЕЛЕКТРОННОГО) НАВЧАННЯ |
|
Creator |
Volnevych, Оleksandr I.
|
|
Subject |
distance learning; distance learning; standards of distance education; the data model of distance learning systems; AICC-CMI; SCORM; ADL
дистанционное обучение; системы дистанционного обучения; стандарты систем дистанционного обучения; модели данных систем дистанционного обучения; AICC-CMI; SCORM; ADL дистанційне навчання; системи дистанційного навчання; стандарти систем дистанційного навчання; моделі даних систем дистанційного навчання; AICC-CMI; SCORM; ADL |
|
Description |
In the article it is presented basic information on the internal structure of modern systems of distance learning, realized with the requirements of international standards in this area. This article is intended for educators (teachers and trainers) to provide the latest information on the basic principles of organization and operation of such systems, which will, in our opinion, design more effectivly subject, including — programmable, distance learning courses, consciously using possibilities inherent in the structure of these systems. The developers of distance education systems can apply the information about data models considered in this article, for the design of new or operation of existing software systems to support distance learning.
В представленной работе приведены основные сведения относительно внутренней структуры современных систем дистанционного обучения, реализованных с учетом требований международных стандартов в этой области. Статья рассчитана на работников образования (педагогов, методистов) с целью предоставить последним сведения об основных принципах организации и функционирования таких систем, которые позволят, на наш взгляд, более эффективно разрабатывать предметные, в том числе — программируемые, курсы дистанционного обучения, сознательно используя заложенные в структуру этих систем возможности. Разработчики систем дистанционного образования могут применить сведения относительно рассмотренных в настоящей статье моделей данных при проектировании новых или эксплуатации существующих программных комплексов поддержки дистанционного обучения. У представленій роботі наведено основні відомості щодо внутрішньої структури сучасних систем дистанційного навчання, побудованих з урахуванням вимог міжнародних стандартів у цій сфері. Стаття розрахована на працівників освіти (педагогів, методистів) з метою надати останнім уявлення про основні принципи організації і функціонування таких систем, що дозволить, на наш погляд, більш ефективно розробляти предметні, у тому числі – програмовані, курси дистанційного навчання, свідомо використовуючи закладені в структуру цих систем можливості. Розробники систем дистанційної освіти можуть застосувати відомості щодо розглянутих у цій статті моделей даних під час проектування нових або експлуатації існуючих програмних комплексів підтримки дистанційного навчання. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-04-24
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/822
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 34, No 2 (2013); 64-74
Информационные технологии и средства обучения; Vol 34, No 2 (2013); 64-74 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 34, No 2 (2013); 64-74 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 34, No 2 (2013); 64-74 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/822/605
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Оleksandr I. Volnevych
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|