DISTANCE LEARNING IN POSTGRADUATE EDUCATION
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
DISTANCE LEARNING IN POSTGRADUATE EDUCATION
ДИСТАНЦИОННАЯ ФОРМА ОБУЧЕНИЯ В ПОСЛЕДИПЛОМНОМ ПЕДАГОГИЧЕСКОМ ОБРАЗОВАНИИ ДИСТАНЦІЙНА ФОРМА НАВЧАННЯ В ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ |
|
Creator |
Pokryshen, Dmytro A.
|
|
Subject |
distance form; postgraduate teacher education; structure of distance learning
дистанционная форма; последипломное педагогическое образование; структура отдела дистанционного обучения дистанційна форма; післядипломна педагогічна освіта; структура відділу дистанційного навчання |
|
Description |
In the article there are discussed the main points of the implementation and operation of distance learning at theInstituteofPostgraduate Education. Apart from the advantages there are also disadvantages of distance education for the institute and the students who take courses by distance form. The ways of solving the problems of distance education are proposed. Identified the key participants learning (tutor, author, tutor-Methodist, listener technician). A sample structure, function and relationship of learning with other divisions and departments in postgraduate education is proposed.
Рассматриваются основные моменты внедрения и функционирования дистанционной формы обучения в институте последипломного педагогического образования. Помимо преимуществ также приведены недостатки дистанционного образования для института и слушателей, которые проходят курсы по дистанционной форме. Предложены пути решения проблемных вопросов дистанционного образования. Определены основные участники дистанционного обучения (тьютор, автор, тьютор-методист, слушатель, технический работник). Предлагается пример структуры, функционирования и взаимосвязи отдела дистанционного обучения с другими отделами и кафедрами в условиях последипломного образования. Розглядаються основні моменти впровадження і функціонування дистанційної форми навчання в інституті післядипломної педагогічної освіти. Крім переваг також наведено недоліки дистанційної освіти для інституту та слухачів, які проходять курси за дистанційною формою. Запропоновано шляхи розв’язання проблемних питань дистанційної освіти. Визначено основних учасників дистанційного навчання (тьютор, автор, тьютор-методист, слухач, технічний працівник). Пропонується приклад структури, функціонування та взаємозв’язку відділу дистанційного навчання з іншими відділами і кафедрами в умовах післядипломної освіти. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2012-12-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/721
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 32, No 6 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 32, No 6 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 32, No 6 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 32, No 6 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/721/563
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Dmytro A. Pokryshen
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|